Werkbladen: In vijf stappen naar het herkennen en onder controle krijgen van je stressreactie. 

Ik heb vandaag vijf effectieve stressregulerende stappen voor je om je eigen leerkracht handelen leren herkennen en te verbeteren. 

We hebben allemaal te maken met stressreacties, of we nu voor de klas staan of niet. Ook in het contact met je medeleerkrachten kom je soms in een situatie terecht die je boos, bang of verdrietig maakt. En dan is het handig als je een beetje weet wat je moet doen.

Ik heb vijf hulpwerbladen gemaakt om het voor je inzichtelijk te maken en een plan op te stellen om je bij het gedrag van leerlingen te helpen de juiste handeling in te zetten.

Blog over Amygdala en Stressreacties.

WERKBLADEN

Ik heb vandaag vijf effectieve stressregulerende stappen voor je om je eigen leerkrachtgedrag te leren herkennen en te verbeteren bij gedrag van leerlingen dat jij niet handig vindt. En de relatie met het kind te versterken. We hebben allemaal te maken met stressreacties, of we nu voor de klas staan of niet. Ook in het

In vijf stappen naar het herkennen en onder controle krijgen van je stressreactie. (Met werkbladen)

Een betere leerkracht worden!

We hebben allemaal te maken met stressreacties, of we nu voor de klas staan of niet. Ook in het contact met je medeleerkrachten kom je soms in een situatie terecht die je boos, bang of verdrietig maakt. En dan is het handig als je een beetje weet wat je moet doen.

Ik heb vijf hulpwerbladen gemaakt om het voor je inzichtelijk te maken en een plan op te stellen om je bij het gedrag van leerlingen te helpen de juiste handeling in te zetten.

Probleem

Leerlingen die iets doen wat bij jou stress oplevert. Gedrag wat je niet onder controle kunt krijgen. Het gevoel krijgen dat je het niet meer kan. Maar wat dan en hoe kun je zonder gezichtsverlies toch het gewenste resultaat bereiken?

Oplossing

Kijk naar je eigen stressreactie. Hoe reageert je lichaam op stress! Wat gebeurt er en krijg het onder controle. Door de werkbladen te gebruiken en hiermee aan de gang te gaan krijg je meer grip en blijf je in het denkend brein! 

>