André Bolks

Jaarprogramma 'Traumasensitief onderwijs'.

Met groot enthousiasme presenteer ik u ons nieuwe voorstel: een innovatieve benadering van traumasensitief onderwijs. Ik begrijp dat het steeds opleiden van alle leerkrachten niet altijd haalbaar is. Daarom hebben wij een oplossing ontwikkeld die efficiënt, effectief en van onschatbare waarde is voor zowel nieuwe als ervaren leerkrachten. Het betreft een combinatie van online- en offline training, inclusief opdrachten en webinars, en biedt tevens de mogelijkheid om regelmatig nieuws en updates over 'traumasensitief onderwijs' te ontvangen.

Waar helpen we je mee!

Een training online- en offline. Samen beginnen en dan op je eigen tempo en in je eigen omgeving de 'online training' volgen. Maar toch de mogelijkheid om vragen te stellen en samen bezig te zijn met het onderwerp.

Begingesprek

Samen met de directie, IB'ers en kartrekkers op het gebied van traumasensitief onderwijs gaan we in gesprek om te ontdekken wat jouw school nodig heeft.




Startbijeenkomst

Samen met heel het onderwijsteam een startbijeenkomst. Waar we elkaar leren kennen, motiveren en de eerste stappen zetten in het 'traumasensitief lesgeven'.



Online Training 'Traumasensitief onderwijs'.

8 modules die je in je eigen tijd en via je eigen computer kunt volgen. Met thema's als: Zelfzorg, Kennis over trauma, Traumabril, Veiligheid & vertrouwen, Stabiele relatie, Zelfregulatie, Samenwerken. 

Nabespreking

Aan het eind van het jaar bespreken met de onderwijsprofessionals hoe nu verder. 









Webinar

Halverwege het programma is er een webinar waar we kennis met elkaar delen en de mogelijkheid bestaat om vragen te stellen.






Afsluiting via Zoom

 Afsluiting met zijn allen via een Zoom bijeenkomst. Hoe is het proces verlopen? Wat zijn de opbrengsten en wat hebben we geleerd? En de laatste mogelijkheid om vragen te stellen.

Online comunitie

Je krijgt toegang tot een online community. Hier deel ik informatie en waar je vragen kunt stellen. Ook kunnen we van elkaars ervaringen leren.


Waarom zou u kiezen voor deze vernieuwde benadering van traumasensitief onderwijs?

  1. 1
    Basiskennis in traumasensitief lesgeven: Onze online training biedt leerkrachten een solide basis in traumasensitief onderwijs. Het is een toegankelijke en tijdbesparende manier om de essentiële principes en technieken te verwerven.
  2. 2
    Gelijke opleidingsnivo in het hele schoolteam: Stel u voor dat alle leerkrachten in uw school getraind zijn in traumasensitief lesgeven. Dit creëert een samenhangende aanpak die de algehele leerervaring van de studenten aanzienlijk zal verbeteren.
  3. 3
    Ondersteuning en community: We bieden een online gemeenschap waar leerkrachten het hele jaar door toegang hebben tot waardevolle informatie en hulpmiddelen met betrekking tot traumasensitief onderwijs. Dit zorgt ervoor dat ze betrokken blijven en hun kennis blijven verdiepen.
  4. 4
    Betrokkenheid en toewijding: Onze aanpak is ontworpen om leerkrachten niet alleen op te leiden, maar ook te inspireren om traumasensitief onderwijs te omarmen als een onderdeel van hun lesgeven en eigen leven.
  5. 5
    Te volgen in eigen tempo: De training is veilig te volgen in uw eigen omgeving en direct toe te passen in de praktijk.
  6. 6
    In gesprek met het team: Leerkrachten komen 'weer' in gesprek over traumasensitief lesgeven in de praktijk van elke dag.

Over André

Al meer dan twee decennia heb ik mijn passie en expertise gewijd aan het onderwijs. Mijn reis begon in het hart van het basis- en speciaal onderwijs, waar ik mijn eerste stappen zette als leraar. Maar mijn toewijding ging verder dan het klaslokaal.

Later in mijn carrière maakte ik de overgang naar coaching en ambulant werk, waar ik mensen met traumatische ervaringen ondersteunde. Het observeren van leerlingengedrag en het helpen van leerkrachten bij het vinden van de juiste aanpak werd mijn expertise. Ik trainde leerkrachten in stressregulatie en traumasensitief lesgeven, waardoor ze beter waren voorbereid om hun studenten te begeleiden door moeilijke tijden.

Naast mijn rol als onderwijscoach, ben ik ook een Rots en Water-trainer geworden, wat me de mogelijkheid gaf om kinderen in gesprek te brengen over de complexiteit van hun brein en hun gedrag.

Mijn reis in het onderwijs is een avontuur geweest van leren, groeien en delen. Het heeft me de kans gegeven om het leven van velen te beïnvloeden en hen te helpen hun stress te reguleren. En ik ben vastbesloten om deze missie voort te zetten, wetende dat het onderwijs de sleutel is tot een betere toekomst voor ons allemaal.

>