Leerkracht zijn is elke dag opnieuw met genade kijken.

400+ leerkrachten zijn je voorgegaan.

Trainer van schoolteams.

Opeens realiseerde ik mij, toen ik mijn dochter ophaalde van school, het zal nooit meer hetzelfde zijn; Ik ben ondernemer geworden! Vanmorgen heb ik mij ingeschreven bij de kamer van koophandel onder de naam: GEZINSHUISVADER. Ik heb een droom dat  lesgeven aan getraumatiseerde kinderen een mooie uitdaging wordt en dat leerkrachten weten wat deze kinderen nodig hebben. Dat ze weten wat Trauma is en wat het kind in zijn/haar rugzak heeft zitten. Dat deze rugzak direct invloed heeft op je lesgeven en je schoolklimaat. 

Als gezinshuisouder en basisschoolleerkracht weet ik wat het is om samen met deze kinderen te leven. Hoe ze zich thuis gedragen en op school. Wat het doet om ze les te geven, en wat ze nodig hebben in de klas. In mijn cursussen gebruik ik de Theorie en Praktijk om de leerkracht weer meer de regie over zijn/haar klas te geven. Dat we samen kijken naar het gedrag en de mogelijkheden om deze kinderen te bereiken. Want het gaat om onderwijs maar vaak draait het om gedrag van leerling en leerkracht.

 ‘Want het gaat om onderwijs maar vaak draait het om gedrag

van leerling en leerkracht.‘

In mijn trainingen maak ik gebruik van mijn ervaringen als leerkracht en gezinshuisouder. Daarnaast heb ik de  trainingen van Leony Coppens ‘lesgeven aan getraumatiseerde kinderen’ gevolgd. Daardoor heb ik genoeg kennis en ervaring in huis om je team of individueel  te helpen.

Voor meer informatie lees mijn website: www.andrebolks.nl.

Of neem contact met me op bij vragen of interesse.

gezinshusivader@outlook.com

 

Sensitief reageren begint dus niet bij de ander. Het begint bij jezelf. Bij herkennen wat er in jou gebeurt. Wat je lijf je vertelt. Welke herinnering je stress aanwakkert.
Een opvoeder die ruimte geeft voor die botsing, voor dat zoeken, bouwt gezag op. Een influencer zegt: “Doe dit, dan hoor je erbij.” Een opvoeder zegt: “Ontdek wie jij bent, juist in het verschil.” En dat is precies het verschil tussen uniformiteit en uniciteit. Tussen kuddegedrag en burgerschap.
We leven in een tijd waarin alles meetbaar moet zijn. Waarin afwijkingen direct benoemd (en liefst verholpen) worden. Maar misschien is het tijd om juist ruimte te maken voor wat zich niet laat meten. Voor verhalen. Voor relaties. Voor de pedagogiek.