Leerkracht zijn is elke dag opnieuw met genade kijken.

400+ leerkrachten zijn je voorgegaan.

Het Bouwen aan een Traumasensitieve School: “Rol van leerkrachten”

Traumabril

Een trauma sensitieve school bereik je niet door regels en strakke afspraken, maar door de houding van de leerkrachten en alle medewerkers. Die bepalen hoe traumasensitief de school is.

Traumasensitief onderwijs is een gezamenlijke inspanning. Het vereist samenwerking binnen het team.Het vraagt ook om door een traumabril te kijken naar het gedrag van leerlingen en jezelf goed te kunnen reguleren onder alle omstandigheden.

Wat heb jij in je ‘koffer’ zitten dat kinderen kan triggeren? Hoe kijk jij naar leerling gedrag?

Door samen te praten over hoe je het schoolklimaat veiliger kunt maken, kun je van regels naar routines gaan en een effectief klassenmanagement opzetten.

Wil je als school hiermee bezig maar heb je daar hulp bij nodig? Maak dan vrijblijvend een afspraak. Ook als je als leerkracht hier meer over wilt weten of een training wilt volgen maak gerust een afspraak door hieronder je gegevens in te vullen.

Johann Heinrich Pestalozzi (1746–1827) blijft een fascinerende figuur in de wereld van onderwijs, niet alleen vanwege zijn vernieuwende ideeën, maar ook door de complexe realiteit van zijn leven en ondernemingen. Terwijl hij met zijn “pedagogie van hoofd, hart en handen” een blijvende indruk heeft achtergelaten, was zijn persoonlijke en professionele loopbaan allesbehalve een rechte lijn naar succes.
10-Daagse Cypress Challenge – Voor Mannen die Klaar zijn om Los te Laten Ben jij altijd ‘aan’? Probeer je de boel onder controle te houden, zelfs als het niet meer werkt? Dan is deze challenge voor jou. 10 Dagen | 2 Momenten per Dag | 1 Olie | Grote Impact Ik wil Cypress essentiële olie gaan gebruiken, omdat deze olie je uitnodigt om te ontspannen, los te laten en weer in de stroom van het leven te komen. Dit klinkt voor mij heel goed! Maar werkt het ook? Daarom ga ik het volgende doen… Doe je mee!
In plaats van leerlingen af te rekenen op hun uiteindelijke prestaties, zouden we meer aandacht kunnen geven aan de weg ernaartoe. Wat hebben ze geleerd van de obstakels die ze tegenkwamen? Hebben ze Genoten! Dit vraagt om een andere benadering van beoordeling.