Leerkracht zijn is elke dag opnieuw met genade kijken.

400+ leerkrachten zijn je voorgegaan.

Trainer van schoolteams.

Opeens realiseerde ik mij, toen ik mijn dochter ophaalde van school, het zal nooit meer hetzelfde zijn; Ik ben ondernemer geworden! Vanmorgen heb ik mij ingeschreven bij de kamer van koophandel onder de naam: GEZINSHUISVADER. Ik heb een droom dat  lesgeven aan getraumatiseerde kinderen een mooie uitdaging wordt en dat leerkrachten weten wat deze kinderen nodig hebben. Dat ze weten wat Trauma is en wat het kind in zijn/haar rugzak heeft zitten. Dat deze rugzak direct invloed heeft op je lesgeven en je schoolklimaat. 

Als gezinshuisouder en basisschoolleerkracht weet ik wat het is om samen met deze kinderen te leven. Hoe ze zich thuis gedragen en op school. Wat het doet om ze les te geven, en wat ze nodig hebben in de klas. In mijn cursussen gebruik ik de Theorie en Praktijk om de leerkracht weer meer de regie over zijn/haar klas te geven. Dat we samen kijken naar het gedrag en de mogelijkheden om deze kinderen te bereiken. Want het gaat om onderwijs maar vaak draait het om gedrag van leerling en leerkracht.

 ‘Want het gaat om onderwijs maar vaak draait het om gedrag

van leerling en leerkracht.‘

In mijn trainingen maak ik gebruik van mijn ervaringen als leerkracht en gezinshuisouder. Daarnaast heb ik de  trainingen van Leony Coppens ‘lesgeven aan getraumatiseerde kinderen’ gevolgd. Daardoor heb ik genoeg kennis en ervaring in huis om je team of individueel  te helpen.

Voor meer informatie lees mijn website: www.andrebolks.nl.

Of neem contact met me op bij vragen of interesse.

gezinshusivader@outlook.com

 

Pedagogisch sensitief werken betekent dat je goed aanvoelt wat een kind nodig heeft en hier begripvol op reageert. Het draait om emotionele afstemming, veiligheid en positieve relaties. Traumasensitief werken gaat een stap verder en houdt rekening met de impact van trauma op gedrag. Je biedt extra voorspelbaarheid, helpt kinderen met stressregulatie en ziet moeilijk gedrag als een stressrespons in plaats van onwil.
Het zit zo diep in mij, dat competitiegevoel! Het willen presteren en het eruit halen wat je geoefend hebt. En vooral met sporten en spel is het voor mij niet meer dan normaal om de spanning van presteren te voelen. Toch gaat er iets bovenuit... Iets wat niet te vatten is in competitie en winnen. Het samen lopen en daarvan genieten. 💛
Spelen is niet alleen leuk, het is essentieel voor de ontwikkeling van kinderen. Hier zijn de belangrijkste redenen waarom spel niet mag ontbreken in het onderwijs: